-
15. listopadu 2021
Pohled do zákulisí VI. - První ceny Žebřík měly podobu dlažební kostky
V roce 1991 stál u zrodu hudebního časopisu Rock Report, později známého jako REPORT. Vydavatel, manažer a občasný novinář Jarda Hudec dodnes provozuje jeho on-line verzi iREPORT.cz. Zhruba stejně dlouho pořádá výroční anketu Žebřík, která příští… -
10. listopadu 2021
Česko-francouzský songwriting camp podpořil autorskou spolupráci obou zemí
Na konci října se uskutečnil první songwriting camp zaměřený na spolupráci autorů pouze ze dvou evropských zemí: Francie a Česka. Intenzivní týdenní podoba campu pomohla prohloubit spolupráci mezi konkrétními hudebními trhy a autory. Za českou… -
9. listopadu 2021
Autorské odměny za hudbu, kterou posloucháme z internetu
Pokud je autorsky chráněná hudba streamovaná (hraná) nebo stahovaná z různých on-line platforem a služeb, její autoři mají za užívání takového obsahu nárok na spravedlivou odměnu. S provozovateli nejpopulárnějších on-line služeb Spotify, Facebook či… -
12. října 2021
Musím platit poplatek OSA, když v provozovně pouštím hudbu ze Spotify nebo YouTube?
Krátká odpověď zní: ano. Internetové služby jako YouTube, Spotify, Apple Music, Deezer či TIDAL poskytují licenci svým posluchačům pouze pro osobní potřebu. Není přitom rozhodující, jestli používáte placenou nebo neplacenou verzi. Jakmile pouštíte… -
12. října 2021
Naše pomoc během covidu: provozovnám jsme nabídli kompenzace, autorům vypláceli mimořádné odměny
OSA od svého založení v roce 1919 funguje na principu solidarity. Hudební autoři a umělci pocítili dopady nouzového stavu podobně tvrdě jako restaurace, hotely, fitness a další provozovny, proto jsme pro všechny na jaře 2020 připravili velký plán… -
12. října 2021
Proč autorům nestačí peníze z YouTube?
Pokud na své provozovně (obchod, restaurace, kadeřnictví, fitness a podobně) pouštíte hudbu z YouTube nebo Spotify, musíte hradit jejich autorům tzv. autorské odměny prostřednictvím OSA. Možná vás napadlo, proč tomu tak je, když autoři už dostávají…